Zeynep Karagöz
Danışman - Eğitmen
Eğitim Tasarımcısı
Sosyal Girişimci
Promaker
Zeynep Karagöz, MSÜ Mimarlık’tan mezun oldu ve 2001’de KOMA Mimarlık Atölyesi'ni kurdu. 2008’de KOMA, 5 dakika ile birleşerek deneyim tasarımı hizmetleri vermeye başladı.
Robotel Türkiye projesiyle, proteze erişimi olmayan el ve parmak deformasyonlu çocuklara 3D yazıcılar ile mekanik eller yapmak üzere kolları sıvadı. Ekip 2014 yılından itibaren Maker Hareketinde yer aldı ve 2017’de Robotel bir sivil toplum örgütü oldu. Zeynep, dernek başkanı olarak projeyi yürütmeye devam ediyor.
Kurucularından olduğu Maker Çocuk ve Maker Atölye ile 21. YY becerileri, teknoloji okuryazarlığı, girişimcilik konularında programlar, projeler ve eğitimler düzenliyor. İşbirliği odaklı, çok yönlü ve multidisipliner inovasyon projeleri tasarlıyor. Uzmanlığını konuşmacı, eğitmen ve mentor olarak da paylaşıyor.
Kendini kısaca PROMAKER olarak tanımlıyor. Ayrıca sivil toplum ve sosyal girişimcilik bağımlısı.
WEB 2.0 & Dijital Dönüşüm
Kavramlar ve Dijital Dönüşüm
– Web 2.0 Araçları & Kaynakları
– Google Araçları & Uygulamaları
– Topluluk (Community) Yaratma & Geliştirme
Sunum Araçları
– Online Tasarım Araçları (Canva) & Uygulama
– Web Sitesi Yapımı (WordPress) & Uygulama
– Ölçüm & Değerlendirme (Katılımcı Yarışması)
Süre: 6 – 12 saat
Robotik Kodlama
A-ROBOTİK KODLAMA GİRİŞ
Robotik Kodlama Teori -Scratch ile Programlamaya Giriş (mBlock IDE) Kontrol Yapıları – İşlemler, Veri&Blok Sekmeleri mBot 2.4 & Bluetooth Modelleri – İlk Uygulama – RGB Led Kullanımı (Blink Uyg.)
B-ROBOTİK KODLAMA DEVAM
Buzzer ile Kendi Müziklerini Yap – Işık Sensörü Kullanımı – Ortamdaki Işık Miktarını Ölçme – Ultrasonik Mesafe Sensörü Kullanımı
C-ROBOTİK KODLAMA İLERİ
Motorlar – Klavyeden mBot kontrolü – Engelden Kaçan Robot Yapımı Ölçüm & Değerlendirme ( Katılımcı Yarışması )
Süre: 6 – 24 saat
Maker 3D Baskı
A- 3D BASKI GİRİŞ
– 3D Baskı Teknolojisi – 3D Baskı Örnek Uygulamalar
– 3D Modelleme Yöntemleri – Modelleme Uygulaması (Tinkercad)
B- 3D BASKI İLERİ
– 3D Baskı Alma ve Problem Çözme Teknikleri (Troubleshooting)
– 3D Modelleme Uygulaması – 3D Tarama & Model Aktarma
– 3D Model Editleme (Meshmixer )
Süre: 6 – 24 saat
IOT (Nesnelerin İnterneti) - Arduino ile Elektronik
A – ARDUINO ile IOT GİRİŞ
Ardiuno Temeller – Arduino ile Proje Uygulamaları – Arduino çevre birimleri ve setler
B – ARDUINO ile IOT İLERİ
Arduino Projeler – Arduino & Diğer Disiplinler ile Projeler – RASPBERRY PI ile IOT – Raspberry Pi’ye Merhaba – IOT İşletim Sistemleri – Kurulum ve Terminal Görevleri – Sonic Pi – Python Teori – GPIO’lar ve Python – RPI ile Sunucu Kurma
C – DEVRE TASARIMI
Elektroniğe Giriş – Lehimleme -Elektrik – Switchler – Dirençler Kapasitörler – Güneş Enerjisiyle Titreyen Robot Projesi – Indüktörler – Diyotlar – Transistörler – Entegre Devreler – PROJE – Atari Punk Synthesizer
D – ENTEGRE DEVRELER
PCB Konseptleri ve Materyaller – Şematik hazırlama – Kart Dizimi – Üretim – Kart Ekipmanlarının Montajı
Süre: 6 – 60 saat
Algoritmik Düşünme & Kodlama
A-ALGORİTMA & KODLAMA GİRİŞ
Algoritma Mantığı ve işleyişi – Unplugged Algoritma & Kodlama – Yeni Nesil Kodlama Platformları
B-BLOK BAZLI KODLAMA
Blok Bazlı Kodlama Uygulamaları -Scratch ile Kodlama – Makey Makey ile IOT & Kodlama Uygulaması – Mobil Uygulama Yap
C-METİN BAZLI KODLAMA
Örnek Uygulamalar ( Snap, Stencyl, Trinkett )-Bitsbox ile Mobil Oyun Yap -Piton ile Kodlama – Java Kodlama -Ölçüm & Değerlendirme ( Katılımcı Yarışması )
Süre: 6 – 24 saat
Oyunlaştırma
A-OYUNLAŞTIRMA 1.0
Oyun, ciddi oyun, oyun tabanlı çözümler ve oyunlaştırma tanımları – Oyun ve oyuncu çeşitleri (Marczewski oyuncu tipleri) – Ödül çeşitleri (SAPS Ödüllendirme modeli) Motivasyon çeşitleri ( İçsel/Dışsal motivasyon) – Oyun Akışı (Csikszentmihalyi‘s Game Flow) Oyunlaştırma Modelleri (D6, Octalysis, Hook…) Oyunlaştırma örnekleri
B-EĞİTİMDE OYUNLAŞTIRMA
Kaçış oyunu ve analizi – Oyun elementleri – Motivasyon Türleri – Oyuncu Tipleri – Akış Teorisi ( kısaca) – Sınıf içi etkinlik örnekleri
Kendi eğitsel oyun ya da oyunlaştırma tasarımlarını yapmak ya da yapmamak
Girişimci Maker
A-GİRİŞİMCİLİK 1.0
– Girişimcilik, Sosyal Girişimcilik & Kurum İçi Girişimcilik (Entrepreneurship, Social Entrepreneurship & Intrapreneurship)
– Girişmcilik Ekosistemi ve Aktörleri
– Yalın Girişimcilik (Lean Startup) Modeli
– Örnek Projeler
B-GİRİŞİMCİLİK 2.0
– İş Modeli Kanvası (Business Canvas)
– Anahtar Performans Göstergesi (KPI) Yatırımcı Tercihleri
– Sunum Teknikleri (Pitch Like A Winner)
Süre: 6 – 24 saat